Graditev samopodobe
Vsi radi razvijamo svojo lastno podobo in živimo po svojih lastnih vrednotah. Pravzaprav so to naše temeljne človekove pravice, ki sežejo vse do pravic drugih. Dokler namreč ne ogrožamo s svojimi dejanji ali premoženjem drugih, tudi druge ne zanima naša osebna podoba ali premoženje. Seveda je ta ideal naše osebne svobode v razpadu s pojavom gradnje našega imidža ali javne podobe, ker seveda potrebujemo za svoj javni imidž ali podobo tudi javnost in s tem njihovo mnenje.
V kolikor pač gradimo svojo javno podobo, ne pa osebno podobo se lahko kar navadimo tudi na javno mnenje. S tem razvojem svoje javne podobe smo si pač sami povzročili izgubo svoje lastne podobe. Naša lastna podoba, naš izgled, naša prepričanja, vrednote in cilji ter morebiti celo naš dom ali poslovni prostor postanejo stvar javne debate ali obravnave. Vse si bomo pač uredili na takšen način, da bo všečno drugim.
Tako zgrajena javna podoba ali imidž pa ni nujno, da ustreza širšim množicam ljudi. Zelo dobro moramo namreč poznati splošne trende na področju estetike, dizajna in na koncu najbolje tudi splošno priznani prototip sanjske ženske in moškega.
Pravzaprav postanemo z razvojem splošno priznanega idealno tipskega moškega ali ženske tudi dober potrošnik. Bolj kot smo oddaljeni od idealno tipske javne podobe, večji potrošnik postanemo. In seveda nas lahko ta graditev javne podobe pripelje do tega, da se tudi več ne prepoznamo v ogledalu.
Zelo dobro se je z takšnim razvojem idealnotipske javne podobe enostavno tudi predvideti finančno korist in škodo. Dokler je zastonj, je možno, da je tudi popularno in množično. Upoštevati moramo svoje finančne zmožnosti in seveda naše cilje. Biti vsesplošno priljubljena oseba, je vsekakor množični cilj ali cilj širše množice. Prav zaradi tega lahko računamo tudi na množično konkurenco.
Priljubljeni pa smo pravzaprav najbolj z obdarovanjem drugih ali razdajanjem sebe drugim. Malo manj smo priljubljeni, ko poskušamo svojo idealnotipsko javno podobo unovčiti preko javnih nastopov. Še manj smo priljubljeni, ko poskušamo svojo idealnotipsko javno podobo uporabljati v poslovnih plačljivih storitvah. Kar pa pomeni, da je kakovost storitve na drugem mestu.
Na takšen način postanemo vse bolj in bolj odmaknjeni od svoje realne podobe in seveda boječi ali obremenjeni z rušenjem te javne podobe. Še najbolj pa smo lahko obremenjeni z razbitjem naše javne podobe v kolikor smo našo javno podobo zgradili na laži ali pa popolnem spreminjanjem našega bistva ali dejanskega stanja. V tem primeru se lahko naša zgrajena javna podoba pomakne v javno debato o razliki med našim bistvom in dejanskih stanjem in vsemi postopki za graditev povsem drugačne javne podobe ali imidža.
Se ne obremenjujem odlično napisano
OdgovoriIzbriši